Hvordan afholder vi digitale møder med leverandører og samarbejdspartnere, og hvordan skaber vi en online forretning, hvor kunderne rent faktisk ser os – på ganske kort tid?

 

Det stiller høje krav til vores mestring af især digitale værktøjer og online tilstedeværelse, hvis vi fortsat skal få vores virksomheder helskindet igennem krisen.

KOM GODT I GANG MED VIDEOMØDER, POP-UPS OG GOOGLE MY BUSINESS

Gode tips og tricks til digital tilstedeværelse

Hos e-mind har vi samlet 3 gode råd og tips. De giver dig indblik i, hvordan du hurtigt kommer godt i gang med videomøder, og hvordan du – med nogle helt enkle tiltag – kan skabe øget online synlighed. Det er alt sammen tiltag, som den digitale verden allerede stiller til rådighed, og derfor er nærmest gratis for dig at benytte. Alt du investerer er din tid.

Vi ønsker dig god fornøjelse.

1) Videomøder eller videokonferencer

Der er mange muligheder at vælge imellem, når du skal holde digitale videomøder. Et af de nemmeste og mest tilgængelige redskaber er Microsoft Teams, som er en del af Office 365 pakken. Den giver dig mulighed for at holde møder og føre samtaler med dine kollegaer, kunder eller samarbejdspartnere, og samtidig kan du både chatte og dele filer/noter undervejs.

Du kan finde mange instruktionsvideoer på nettet og YouTube. Vi har dog samlet en let og simpel instruktionsvejledning, som sætter dig hurtigt i gang.

Du finder den her.

 

 

 

2) Google My Business – opnå synlighed ganske gratis på Google

Mange virksomheder kender ikke til det gratis værktøj som Google stiller til rådighed, nemlig Google My Business. Det er en skam, for der er rigtig meget at hente, hvis du bruger en smule tid på denne mulighed.

Kort fortalt er Google My Business et samlingssted for din virksomheds praktiske og basale oplysninger. Her får dine kunder med det samme vist aktuelle kampagner, tilbud, telefonnummer, åbningstider, billeder, adresse og rutevejledning, når de søger dig frem på Google.

Google har lavet et par videoer, der viser hvad det er, og hvordan du selv kan komme nemt i gang.

De væsentlige fordele ved en opdateret Google My Business: 1) Du bliver fundet på langt flere søgninger, 2) Du fremstår mere professionel og 3) Du får øget andel af visninger på relevante søgeord for virksomheden. Søger man f.eks. på e-mind, så kan du se, hvordan vi har gjort – se her.

3) Pop-up til hjemmesiden

Sleeknote er et yderst brugervenligt værktøj, der kan hjælpe dig med at skabe effektiv leadgenering i form af små popup bokse, som du placerer rundt omkring på både webshops og websites. Boksene kan fortælle dine besøgende, at de f.eks. kan deltage i en konkurrence, opnå rabat eller tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Sites og webshops leverer typisk en stigning på 400% i antal nyhedsbrevstilmeldinger, når de begynder at bruge Sleeknote. Sleeknote tilbyder en gratis prøveperiode, derefter afhænger prisen af hvor mange besøgende du har på din webshop. Oftest betaler mindre kunder 200 – 300 kr. pr måned. e-mind er Partner hos Sleeknote, og alle e-minds kunder opnår dermed en rabat.

Du kan bl.a. se forskellige eksempler, som vi har placeret på vores website.

Sparring uden beregning

Husk, at du kan benytte dig af vores uvildige sparring om online tilstedeværelse, som vi tilbyder til alle små og mellemstore virksomheder i denne krisetid.

Ring på 61123000 eller send en mail til
jesper.granzow@e-mind.dk.

OPTIMERING

FLERE ONLINE HENVENDELSER

FORRETNINGSANALYSE

SYNLIGHED

ONLINE SALG

STRATEGI

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du at vi bruger cookies, for at gøre din oplevelse bedre. Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk