8 maj, 2019

Google Ads

Sæt jer selv i spotlyset

Skab synlighed om jeres produkt med Google Ads (AdWords).

 

Står I og har brug for en hurtig og effektiv måde, hvorpå I kan skabe synlighed om jeres produkt, forretning eller noget helt tredje? Har I noget, som I bare skal have ud til jeres kunder? Noget, der skal frem, uden at det kræver en masse tid, og som får den opmærksomhed, I ønsker?

Så er I ikke alene.

Til tider har vi brug for, at vores produkt kommer ud til kunden på en hurtig og effektiv måde.

 

Men hvordan kan man det?

Før hed det Google AdWords… Nu hedder det bare Google Ads.

Men tanken er den samme.

Med Google Ads kan I skabe synlighed om det, som I ønsker at bringe frem i lyset. Det er et effektivt annonceringsværktøj, der hjælper jer ud til den målgruppe, I er interesseret i.

Mange, der tænker “Google Ads”, tænker kun på annoncerne i toppen af Googles søgeresultater. Hvilket det er! Men det er også andet end dét. Google Ads tilbyder nemlig også displayannonceringer på hjemmesider og i apps samt videoannoncerer på YouTube.

Derfor er Google Ads et alsidigt redskab, der kan bruges til at skabe synlighed i alle faser af kunderejsen.

I e-mind er vi ikke kun eksperter i Google Ads. Vi er også eksperter i kunderejser. Derfor kan vi skræddersy jeres Google Ads-kampagner, så de bliver så rentable for jeres forretning som muligt.

I vil hurtigt opleve, at Google Ads sagtens kan betale sig, hvis man griber det an på den rigtige måde.

 

Vent lidt, der er mere…

Google Ads er først og fremmest et godt middel til at skabe synlighed. Men det har også andre fordele, som er værd at nævne:

  • I styrer selv hvilke søgeord og -fraser, som I vil basere jeres synlighed på.
  • I bestemmer selv hvilket geografisk område, I vil annoncere til.
  • I kan holde øje med, hvor effektive jeres annoncer er.
  • På baggrund af Googles brugerdata kan I justere jeres annoncer, så de bliver så effektive som muligt.
  • I spilder ikke penge. I søgeannoncerne betaler I kun for klik. På YouTube betaler I kun for antallet af visninger.
  • Med Custom Intent kan I målrette jeres annoncering mod personer, der har besøgt jeres konkurrenters hjemmesider eller søgt på ord eller fraser, som I endnu ikke er synlige på.

 

Men hvad er det helt konkret, man kan med Google Ads?

Som nævnt er der flere forskellige muligheder i Google Ads, som I kan benytte jer af. Om I ønsker at benytte én eller flere af mulighederne afhænger selvsagt af jeres konkrete tilfælde.

Lad os kort opridse, hvad de forskellige ting går ud på.

 

Søgeannoncer

Vi kender alle sammen Googles søgeannoncer. Vi skriver noget på Google, og bum… I toppen af siden får vi nogle søgeresultater, der har et lille ‘annonce’-mærkat under sig.

Dét er Googles søgeannoncer.

Med søgeannoncer kommer I hurtigt til tops i Google. I behøver ikke bruge timevis på at søgemaskineoptimere jeres hjemmeside. For et nøje fastsat budget kan I blive vist som noget af det første, når jeres målgruppe søger på noget, der relaterer sig til jeres forretning. I betaler kun for hvert klik, så det koster jer kun, når annoncerne rent faktisk virker.

 

Displayannoncer

Google Ads displayannoncer bliver ikke vist i Googles søgeresultater. I stedet bliver de vist som en tekst- eller bannerannoncer indenfor et stort netværk af hjemmesider og apps. I målretter selv annoncen ud fra en række variabler, hvorefter annonce sendes ud til målgruppen. Ligesom ved søgeannoncerne betaler I kun for de klik, som annoncerne giver.

 

Videoannoncer

Til sidst kan I også lave videoannoncer med Google Ads. Her har I mulighed for at skabe synlighed om jeres produkt, hvis I har noget videomateriale, der egner sig godt til annoncering.

Ligesom med søge- og displayannoncer så kender vi udmærket denne slags annoncer. Det er dem, der dukker op før en video på YouTube. Således kan videoannoncerne bruges til at fange jeres målgruppe med et stærkt, visuelt budskab, som er svært at ignorere. Videoannoncer på YouTube koster kun noget, når folk rent faktisk ser jeres annonce.

 

Udnyt annonceringskanalerne med multikanalmarkedsføring

I e-mind kan vi ikke bare hjælpe jer med Google Ads. Vi kan også hjælpe jer med multikanalmarkedsføring.

Hvad vil det sige?

Det vil sige, at vi kan sammensætte en digital kampagne, hvor vi ikke kun udnytter én annonceringskanal, såsom Google Ads. Vi kan derimod hjælpe jer med at udnytte flere forskellige annonceringskanaler på én gang, uanset om det er Facebook, LinkedIn eller lignende.

Hvad får I ud af det?

  • I skaber mest mulig opmærksomhed for jer selv og når længere ud.
  • Folk har nemmere ved at huske jer.
  • Folk er mere opmærksomme på jer under kunderejsen, hvilket øger sandsynligheden for at rejsen ender hos jer.

Multikanalmarkedsføring skaber synergi ved at udnytte platformene til det, som de hver især er bedst til. Det er, kort sagt, en yderst effektiv måde, hvorpå I kan opnå jeres forretningsmæssige mål.

 

Kontakt os allerede i dag!

Vi sætter jer i spotlyset med Google Ads.

 

Måske dette også kunne interessere dig...

Digital analyse

22 juli, 2019

Analyse af jeres digitale tilstedeværelse Få et overblik over jeres eksisterende online aktiviteter, så I kan optimere jeres digitale indsats.   Tusindvis af timer og … Læs mere

SEO

8 maj, 2019

Kom til tops i Google Kom i toppen af søgeresultaterne med søgemaskineoptimering (SEO).   Der er ingen, der gider at se sig selv på … Læs mere

Gratis analyse

8 maj, 2019

Optimering af jeres digitale tilstedeværelse Modtag en gratis analyse af jeres digitale tilstedeværelse af e-mind, og kom ét vigtigt skridt tættere på digital succes. … Læs mere

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du at vi bruger cookies, for at gøre din oplevelse bedre. Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk