Case med Agropartner

E-mind leverer komplet e-handelsløsning med leverandørintegration til Agropartner – En ny spiller i markedet for reservedele til langbrugs-sektoren. E-mind leverer desuden en online markedsføringspakke, som allerede har resulteret i målbare markedsandele på nettet.

AgroPartner.dk blev introduceret på nettet i sommeren 2015 som en ny e-handelsplatform rettet direkte mod slutkunder i landbrugssektoren. e-mind er arkitekten bag forretnings-konceptet, hvor målet er integration af over 2 millioner varenumre fra store leverandører med dag-til-dag levering – dette giver AgroPartner en stærk konkurrenceposition i markedet, som efterspørger høj service og hurtig levering til en lav pris.

Helge Højland Berg har en lang baggrund i landbrugs- og gartneribranchen, og var i færd med at etablere AgroPartner, da han talte med en bekendt om det at etablere og drive en webshop:

Michael Prip (ejer og direktør for inventarbutik.dk og Nordshop Group) sagde, at jeg skulle bruge 10 minutter sammen med Jesper Granzow Andersen fra e-mind, før jeg gik i gang med at bygge en webshop. Da jeg kort tid efter havde talt med Jesper, var jeg overbevist om, at e-mind skulle hjælpe mig i gang med min e-handelsplatform, og siden har samarbejdet udviklet sig, så e-mind har hjulpet os gennem hele processen

– fortæller Helge Højland Berg.

Hvad valgte e-mind?

Det gav god mening, at e-mind tog projektlederrollen og fik bundet enderne sammen på den rigtige måde, idet e-handelsplatformen skal fungere optimalt i en travl dagligdag, hvor tiden skal bruges på salg og kundeservice – ikke på teknik der svigter:

e-mind har selv stor erfaring i kommerciel drift af webshops, og derfor tog de styringen i forhold til integration af vareleverandører og koordination med vores Navision-partner, hvilket gjorde at vi undgik dyrebare fejl i processen. Hvis vi i stedet havde valgt et firma, som kun havde leveret en rå webshop-platform, så ved jeg ikke, hvor vi var endt, og om vi overhovedet var kommet i gang.
– konkluderer Helge Højland Berg.

Agropartners nye Magento-webshop er nu lanceret, og arbejdet med at få positioneret AgroPartner som en ny leverandør i markedet er for længst begyndt.
SEO, remarketing, AdWords og Google Shopping er blandt de håndtag, som e-mind drejer på for at få synliggjort AgroPartner for landmanden og ejeren af gartneriet og maskinstationen.

Helge Højland Berg siger:
e-mind har hjulpet os med at blive langt mere fokuserede på vores egne målsætninger. Vi har afsat midler til en marketingplan, som vi løbende følger op på og justerer, så vi får maksimalt udbytte. Vores kampagner er målrettede, og vi kan se, at det virker. Samarbejdet med e-mind har flyttet os meget længere rent forretningsmæssigt, end jeg havde forventet.

e-minds tilgang bygger på egne erfaringer med at drive forretning på internettet, og derfor falder det helt naturligt, at e-mind involverer sig dybt i processen, når en kunde skal have sat skub i online-salget:

Vi vokser gennem vores kunders succes, fordi vi tror på, at de er med til at opbygge vores troværdighed,
– fortæller indehaver af e-mind, Jesper Granzow Andersen.

OPTIMERING

FLERE ONLINE HENVENDELSER

FORRETNINGSANALYSE

SYNLIGHED

ONLINE SALG

STRATEGI

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du at vi bruger cookies, for at gøre din oplevelse bedre. Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk