Case med Nordshop

E-mind kickstarter Nordshop Groups salg på nettet og udvikler forretningen gennem en digital strategi.

Nordshop Group er blandt landets førende leverandører af butiksinventar, butikskoncepter og displays med stærke kundereferencer blandt brands og butikskæder, såsom Lego, Emmerys og Noa Noa. Nordshop Groups hjemmebane har traditionelt været specialdesignede inventarløsninger til større kunder, men med etablering af inventarbutikken.dk og et skarpt fokus på salg af udvalgte standardvarer inden for displays og butiksinventar er der kommet gang i netsalget.

Nordshop Group har en stærk platform for at få succes på nettet med salg af standardvarer i form af markedskendskab, produktekspertise og sortiment.

Vores produktportefølje og salgsteam kan rådgive og designe den rigtige løsning til kunderne. Vi har længe overvejet, om vores standardinventar og displays, som ikke kræver rådgivning og specialtilpasninger, kan sælges på nettet,” siger administrerende direktør, Michael Prip, om tankerne bag etableringen af en online-salgskanal.

Hvad valgte e-mind?

For at komme rigtigt fra start med e-handel rådførte Michael Prip sig med e-mind. Samarbejdet tog sin begyndelse ved, at der blev defineret en klar plan for, hvilke produkter der skulle sælges og markedsføres på nettet. Resultatet er, at Nordshops kunder har nu adgang til en Magento-webshop med omkring 2.000 varenumre, som er integreret med Nordshops C5, hvormed en række processer er automatiserede, hvilket sparer både tid og penge. Med webshoppen på plads blev der sat tryk på online markedsføring:

Få måneder efter vi fik implementeret vores web- og markedsføringsplan var online-salget kommet rigtig godt i gang, hvor vi samtidig fik værdi for vores markedsføringskroner. Vores succesrige start på nettet har betydet, at vi nu arbejder meget strategisk med de enkelte produktkategorier for at sikre et godt udbytte,” fortæller Michael Prip.

Etablering af webshop og igangsætning af markedsføringsplanen er det første trin i samarbejdet mellem Nordshop og e-mind. Næste trin er at kigge nærmere på Nordshops tilstedeværelse internettet, hvilket e-mind har sammenfattet i en forretningsorienteret digital strategi, der skal sikre optimal dialog og kommunikation med kunden, uanset hvor og hvordan kunden møder Nordshop.

Michael Prip uddyber:

Vi ved godt, at vores online-aktiviteter på website og sociale medier har en afgørende betydning for vores samlede forretning. Det er på nettet, vores nye kunder møder os første gang, og det er her vi får muligheden for at bevise over for kunden, at vi er den rette leverandør for dem. I dag er tingene tæt forbundne

Michael Prip fremhæver e-minds forretnings- og resultatorienterede tilgang til udvikling og implementering af en effektiv webstrategi, og fremhæver desuden:

e-mind er et webbureau, som passer fint til os. Vi vil hellere være en stor kunde hos et lille bureau end en lille kunde hos et stort bureau. e-mind er fleksible og har nogle stærke kompetencer, som på den korte bane har givet resultater. Derfor tror vi også, at e-mind er den rigtige partner til at hjælpe os med at tage næste skridt på nettet”.

Vi vokser gennem vores kunders succes, fordi vi tror på, at de er med til at opbygge vores troværdighed,” fortæller indehaver af e-mind, Jesper Granzow Andersen.

OPTIMERING

FLERE ONLINE HENVENDELSER

FORRETNINGSANALYSE

SYNLIGHED

ONLINE SALG

STRATEGI

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du at vi bruger cookies, for at gøre din oplevelse bedre. Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk